IMG 1954

Der var engang...

Elbæk Efterskoles historie går langt tilbage. Vi har været et par transformeringer igennem, før vi er blevet den efterskole, vi er i dag.

Grundtvigsk friskole

Skolevirksomheden i Elbæk starter med oprettelsen af en grundtvigsk friskole i 1887. Denne første friskole blev med tiden del af et større skolekompleks, hvor der gennem årene har været både børneskole, efterskole, højskole, håndværkerskole og lærerskole.

Elbæk Fri- og Efterskole

I 1906 deles skolerne op og på bakken i Elbæk etablerer man Elbæk Fri- og Efterskole. Skolen kører med denne kombinerede skolevirksomhed indtil 1966. Sideløbende er der lærerskole og højskole i de oprindelige bygninger.

Værdier Elbæk Efterskole 0053
Elbæk Efterskole 9487
Elbæk Efterskole 1081

Endelig Elbæk Efterskole

I 1966 bliver skolen udelukkende til en efterskole. Skolens navn har siden 1967 været Elbæk Efterskole.

Billede1
Elbæk Efterskole 9703
Værdier Elbæk Efterskole 1142

Bliv elev på Elbæk Efterskole

Elbæk Efterskole er åben for alle, der vil indgå i et forpligtende fællesskab med de glæder og sorger det nu en gang giver.

Bliv elev

Bliv Elev Elbæk Efterskole 0825