27836356 10155977489079976 130556520 O

Studieuger

I løbet af skoleåret har vi flere studieuger. Det tæller både studieture, men også uger hjemme på skolen, hvor ugen får et bestemt fokus eller tema.

Studieture

Et par gange i løbet af skoleåret, så flytter vi skolen til en anden lokation. Det kunne f.eks. være til Østrig eller Italien for at lære at stå på ski og en tur til Thy for at lære at surfe i Klitmøller eller en tur til en udenlandsk storby, f.eks. Berlin, hvor kultur, samfund og historie er i fokus.

Undervisning ude af huset

Fælles for vores ture ud af huset er, at selvom vi ikke befinder os på Elbæk Efterskole fysisk, så tager vi skolen med. Forstået på den måde, at vores elever og lærere og fællesskabet er vores ramme for skolen og at grunden til, at vores ture kan ændre sig er, at vores elevhold er forskellige.

Formålet med turene

Formålet med turene er, at eleverne får muligheden for at opleve noget anderledes og nyt. Måske er det ikke nyt for alle at stå på ski, men for nogen er det første gang. Det samme gør sig gældende ved et kulturelt besøg i en storby eller en frilufttur i shelter.

Profil-faguger

I løbet af et skoleår har vi uger, der er anderledes i forhold til det almindelige skema. De uger kalder vi profil-faguger. Profil-fagugerne er en stor del af vores måde at gå i skole på. I disse uger dyrker vi fællesskabet ekstra meget.

I profil-fagugerne er der udfordringer og store udviklingsmuligheder både fysisk, psykisk og socialt. Det kan være, at du bliver sendt på en lang cykeltur, ud og lave dit eget mad over bål, skal performe eller på skiskole. Vi motiverer dig til at yde en særlig indsats. I profil-fagugerne lærer du meget om både dig selv og de andre.

Bliv elev på Elbæk Efterskole

Elbæk Efterskole er åben for alle, der vil indgå i et forpligtende fællesskab med de glæder og sorger det nu en gang giver.

Bliv elev